L - Coll de Bauma

Desnivell: 225 m

Inici i fi: Coll de la Bena
Track Wikiloc: https://ja.cat/cWrcd
Punts d’interès: Les Artigues, Coll de Bauma i Coll de la Bena.

Es tracta d’un itinerari fàcil i molt agradable que comença al coll de la Bena. D’aquí agafarem la pista forestal del mig en direcció a les Artigues. Abans d’arribar al torrent, trobarem a mà esquerra del camí, dos forats que són antics forns que s’havien fet servir per fer teules. Després agafarem el camí de l’esquerra que va pujant per dins del bosc, que més endavant travessa un torrent d’aigües clares i riques en fauna i que puja per la seva dreta. Quan gairebé arribem a coll de Bauma ens trobarem la font de coll de Bauma i uns fogons preparats per poder gaudir d’un dia d’esbarjo així com una bassa contra incendis. Continuarem pujant una mica més i ja arribarem al coll. Creuarem la pista forestal i ens desviarem cap a l’esquerra per dins d’un bonic bosc, on podrem veure dues espècies de pi: pi roig i pi negre. Ens anirem enfilant fins a arribar al coll de la Garganta on novament ens tornarem a desviar a l’esquerra per aquest tram. Planejarem fins a trobar la pista forestal que mena a Coll de Bauma just abans de passar els Estarreres, un indret amb un terreny inestable que dibuixa un paisatge geològic ben curiós. Continuarem per la pista fins arribar novament al coll de la Bena, on havíem iniciat l’excursió.