Y - Coll de la Bena

Desnivell: 165 m

Inici i fi: Coll de la Bena
Track Wikiloc: https://ja.cat/vsj56

Punts d’interès: pla de la Voltrera, Niu del Corb, coll de la Bena.
Aquest itinerari, coincideix en part amb el de la Voltrera. La primera part és una forta pujada però, per sort, no gaire llarga. Poc després el camí ja se suavitza i continua planer, amb boniques vistes del Tancalaporta, la serra de la Moixa, el Moixeró, el massís de la Tossa, el Puigllançada... De nou, una altra pujada amb força desnivell i arribarem al pla de la Voltrera o Niu del Corb. Ara canviarem de vessant, passarem al vessant sud, des d’aquest lloc podrem gaudir d’una vista excel·lent de la vall de Gisclareny, el Pedraforca, la serra d’Ensija. Ben a prop ens queden les baumes del Quel i tota la solana dels Castellots.

A partir d’aquest punt, continuarem a la dreta seguint per la carena, i agafarem un camí en direcció oest. Anirem perdent alçada còmodament fins arribar a la carretera, enmig del veïnat de coll de la Bena, i la seguirem fins al lloc on hem començat l’excursió.