I - La Voltrera

Desnivell: 260 m

Inici i fi: Coll de la Bena
Track Wikiloc: https://ja.cat/zdoyA
Punts d’interès: Baga de la Voltrera, Roca d’en Bosc, mirador de l’Escriga i la Font de Gisclareny.

El coll de la Bena és el punt de partida i d’arribada d’aquest recorregut. És un itinerari amb magnífiques panoràmiques de la vall del Bastareny i de la serra del Moixeró. Durant el camí es travessa un bosc de pi roig on, si hi ha silenci i sort, es pot observar potser algun isard o sentir el repicar del picot. És un itinerari clàssic a Gisclareny i fàcil i apte per a tothom i durant tot l'any.

S'inicia amb una pujada dreta però serà la més exigent de tot el recorregut. Continua planejant amb alguna petita baixada. Passa per la imponent Roca d’en Bosc i arribarem als prats de l'Escriga. Un cop aquí, a pocs metres del camí (cal desviar-se), enmig dels prats hi ha el Mirador de l’Escriga amb unes vistes espectaculars. El camí continua de baixada pel solell cap al veïnat de Berta i fins la Font de Gisclareny (o Font del Pou), el punt més baix de tot l’itinerari. Des d’aquí, es puja direcció al Coll de Jovell i retornarem pel Reguer (l'antic camí que unia els diferents veïnats del poble) fins a Coll de la Bena, punt d’inici.