N - La Solana

Desnivell: 560 m

Inici i fi: Coll de la Bena
Track Wikiloc: https://ja.cat/UwXAj

Punts d’interès: coll de Bauma, bac de la Rentadora, planell de l’Avellanosa, cap de la Roca Roja
Sortirem del coll de la Bena i agafarem la pista forestal del mig en direcció al torrent de les Artigues, al cap de poca estona, deixarem la pista i agafarem un camí a mà dreta. Passarem pel costat de l’estació meteorològica i continuarem en direcció al torrent. Trobarem un antic camí de ròssec, passarem pel bac de la Rentadora i creuarem el torrent. Continuarem el camí, per dins el bosc, i creuarem un altre torrent. Pujarem en direcció est. Deixarem el camí de la dreta i seguirem pujant pel de l’esquerra, a mig camí podrem trobar un majestuós pi roig amb tres branques. Sortirem a un pla, el planell de l’Avellanosa. Continuarem amunt i, al final d’aquest espai més obert, trobarem una curiosa escletxa a l’esquerra del camí. Passarem per un lloc obert i veurem, a la nostra dreta, el coll de la Bena i, al fons, la serra d’Ensija. Més endavant trobarem un altre punt amb poca vegetació, des d’on es veu la vall de Murcarols. Caminarem cap a l’est fins a un prat, l’Era Vella. Ben aviat sortirem a la carena, on tenim una bonica vista de la serra de la Moixa, la Cambra i, a l’esquerra, el pas del Bou. Continuarem a l’esquerra per la carena, passarem pels planells de la Solana i arribarem al pas de la Solana, amb una mica de sort podrem observar algun isard.

Des d’aquí seguirem planejant en direcció a ponent, amb el Pedraforca al davant. Poc després, farem una forta baixada i arribarem a una pista oberta; som al cap de la Roca Roja. Continuarem per aquesta pista fins al coll de Bauma. A partir d’aquí seguirem l’itinerari L i tornarem al coll de la Bena.