R - L’Alzina

Desnivell: 730 m

Inici i fi: Aparcament Coll d’Escriga
Track Wikiloc: https://ja.cat/LZshC
Punts d’interès: Sant Miquel de Turbians, mirador Albert Arilla, alzina de Cal Noguera, Vilella i Rocadecans.

Sortirem de l’aparcament de l’Escriga, direcció al Mirador Albert Arilla. Des d’allà agafarem el camí de Sant Miquel de Turbians, passarem pel grau del Capellà i, abans d’arribar a l’església, tombarem a l’esquerra. Baixarem per un corriol fent ziga-zagues fins a la pista que porta al veïnat de Vilella. Seguirem direcció est, trobarem la font d’Abaix i, continuarem fins que s’acaba la pista, a la devesa dels Bous. Aquí tornarem a agafar un camí per dins del bosc. Al cap de pocs metres, el camí es bifurca; agafarem el de l’esquerra i pujarem fins al cap de Grapis. Aquí el camí baixa fins a l’obaga de Costa Freda. Trobarem una cruïlla de camins i agafarem el de la dreta, que va tot planer; passarem per un lloc on s’ha d’anar alerta, perquè a la dreta hi ha una gran cinglera. Continuarem direcció est, canviarem de vessant i veurem la vall de Saldes i Vallcebre, la casa de cal Noguera i la roureda de Coma Escura. Seguirem el llom de la muntanya i passarem per sobre de ca l’Estevanó. Continuarem en direcció a cal Noguera, on podrem veure una alzina centenària molt a prop de la casa. A partir d’aquí el camí comença a pujar. En deixarem un de ben marcat a la dreta, continuarem a l’esquerra i aviat tombarem a la dreta. El camí s’endinsa per dins d’un Clot que, amb un fort desnivell i fent ziga-zagues, arriba a una zona de conreus i a la masia de Rocadecans. Passarem per la part de baix de la casa, entrarem dins el bosc i sortirem al coll de Turbians. un cop som al coll, seguirem la pista forestal fins arribar al Mirador Albert Arilla, i només ens quedarà desfer el camí que hem fet per arribar a l’inici del recorregut.